استان گنج و دفینه های پنهان :: کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

آموزش کسب و کار اینترنتی ، یافتن کار و شغل ، استخدام ، کسب درآمد خانگی

کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

آموزش کسب و کار اینترنتی ، یافتن کار و شغل ، استخدام ، کسب درآمد خانگی

استخدام ، آموزش کسب درآمد آنلاین ، کسب پول و ثروت ، درآمد اینترنتی آسان ، کسب درآمد راحت ، کسب پول میلیونی ، کسب سرمایه میلیاردی

استان گنج و دفینه های پنهان

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ق.ظ
 استان گنج و دفینه های پنهان

کرمانشاه؛ استان گنجینه‌های مدفون شده
این یک واقعیت است که کرمانشاه، استان گنجینه‌های مدفون‌شده است. گنجینه‌هایی که هریک از آنها فقط یک رسالت را برعهده دارند و آن این‌که باستان‌شناسان با بررسی‌های خود از رازهای تاریخی این دیار پرده بردارند تا در راستای شناخت هرچه بیش‌تر تاریخ، فرهنگ و تمدن این سرزمین گامی برداشته شود؛
پارسیان (شاپرزفا)

اما متأسفانه کشف و سرقت اشیای عتیقه توسط افراد سودجو، مانع از تحقق این هدف می‌شود و در جهتی خلاف آنچه انتظار می‌رود، با فروش، قاچاق و حتی تخریب این داشته‌های گران‌قدر، رمزگشایی آنها برای همیشه به آرزویی عبث تبدیل می‌شود. 

اشیای عتیقه، زیرخاکی، سنگ‌های قیمتی، سکه‌های باستانی، حفاری غیرمجاز، قاچاقچیان اشیای عتیقه و... عبارت‌هایی هستند که در میان مردم کرمانشاه شناخته‌شده‌اند و حتی آنها در نشست‌های مختلف درباره این مسائل با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.
به گزارش ایسنا، آن‌قدر مناطق باستانی و تاریخی در استان کرمانشاه وجود دارد که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این استان برای کنترل و حفاظت از آنها همواره با مشکل روبه‌روست. در این شرایط، حفاری‌های غیرمجاز به‌شکل پراکنده در تپه‌ها و محوطه‌های باستانی این استان انجام می‌شوند. حتی کار به جایی رسیده است که برخی حفاران که گویا حوصله حفاری غیرمجاز را به روش‌های متداول که زمان‌برند، ندارند، با بیل مکانیکی تپه‌ای تاریخی را به امید یافتن آثار می‌کاوند!
چندی پیش، برخی دوست‌داران میراث فرهنگی استان کرمانشاه در تماس با خبرنگار بخش میراث فرهنگی، از حفاری روی تپه «گاکیه» متعلق به دوران پیش از تاریخ، با بیل مکانیکی خبر دادند. برای اطلاع از صحت این موضوع، خبرنگار و عکاس ایسنا به تپه گاکیه رفتند و عمق فاجعه را به چشم دیدند.
سارقانی که گویا حوصله کندوکاو نداشتند، با بیل مکانیکی به‌سراغ این تپه تاریخی رفته و در چند نقطه آن، حفاری کرده بودند.
این حفاری‌ها که آثار چنگ‌های بیل مکانیکی به‌وضوح در آنها دیده می‌شد، در یک نقطه به عمق حدود شش متر، در نقطه دیگر به عمق چهار متر، در مکانی دیگر به عمق حدود سه متر و حتا در یک نقطه که گویا با بیل و کلنگ دستی نیز انجام شده بود، به عمق بیش از 10 متر می‌رسید.
علی رنجبر مسؤول شورای روستای گاکیه در نزدیکی تپه تاریخی گاکیه با تشریح آنچه بر سر این تپه آمده است، گفت: حدود دوهفته پیش، از این حادثه خبردار شدیم و به سرعت به تپه رفتیم و دیدیم، عده‌ای با بیل مکانیکی اقدام به حفاری در چند نقطه از این تپه تاریخی کرده‌اند.
وی که کارت افتخاری حفاظت از میراث فرهنگی را برای تپه تاریخی گاکیه دارد، با اظهار تأسف عمیق از واقعه رخ‌داده، بیان کرد: پس از دیدن این اتفاق، موضوع را بلافاصله به اداره کل میراث فرهنگی استان و پاسگاه انتظامی منطقه اطلاع دادیم.
رنجبر افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته، این تپه تاریخی از گزند و یورش قاچاقچیان اشیای عتیقه در امان نبوده است.
دوماه پیش نیز گزارش مشابهی را از حفاری و یورشی که قاچاقچیان اشیای عتیقه به تپه «شادمان» برده بودند، منتشر کرد.
در طول سال‌های گذشته، چشم طمع قاچاقچیان اشیای عتیقه به تپه شادمان بوده است و آنها از هر فرصتی برای دست‌برد زدن به این تپه استفاده کرده‌اند.
چوب درازی یکی از مردم روستای شادمان که کارت عضویت افتخاری میراث فرهنگی را برای حفاظت از تپه شادمان داشت درباره فعالیت قاچاقچیان اشیای عتیقه در این تپه تاریخی،گفت: حدود چند سال پیش در فصل زمستان، افرادی ناشناس اقدام به حفاری روی این تپه کردند که عمق آن به بیش از 25 متر می‌رسید. این افراد ناشناس چند روز مشغول حفاری روی تپه بودند و از آن‌جا که فصل زمستان و هوا نامساعد بود، ما نتوانستیم به تپه سر بزنیم و از آنها دلیل حفاری را جویا شویم و درباره این‌که این افراد چه کسانی بودند یا در این اقدام توانستند، شیء پیدا کنند یا خیر، نتوانستیم اطلاعی کسب کنیم.
هم‌چنین رئیس شورای روستای شادمان درباره این حفاری اظهار داشت: حدود چند سال پیش، شبانه چند نفر اقدام به حفاری روی تپه شادمان کردند. حفاری آنها شاید حدود 20 روز طول کشید؛ اما از این‌که آنها در این مدت به گنجینه‌ای رسیدند یا خیر، مطلع نیستیم.
این یک واقعیت است که کرمانشاه، استان گنجینه‌های مدفون‌شده است. گنجینه‌هایی که هریک از آنها فقط یک رسالت را برعهده دارند و آن این‌که باستان‌شناسان با بررسی‌های خود از رازهای تاریخی این دیار پرده بردارند تا در راستای شناخت هرچه بیش‌تر تاریخ، فرهنگ و تمدن این سرزمین گامی برداشته شود؛ اما متأسفانه کشف و سرقت اشیای عتیقه توسط افراد سودجو، مانع از تحقق این هدف می‌شود و در جهتی خلاف آنچه انتظار می‌رود، با فروش، قاچاق و حتی تخریب این داشته‌های گران‌قدر، رمزگشایی آنها برای همیشه به آرزویی عبث تبدیل می‌شود.
    • تذکر مهم : برای آشنایی با اسرار گنج یابی و آموزش دفینه یابی به کتاب های (پکیچ آموزش گنج یابی در ایران،  چشم طلایی ، اسرار کاوش ، میراث زرین و به ویژه پکیچ آموزش گنج یابی در ایران) در فروشگاهی که لینک و بنرش در داخل وبلاگ وجود دارد، مراجعه کنید...

       

      مجموعه کامل آموزش گنج یابی در ایران (پکیچ زیرخاکی و گنج مشک آبادی)‎ کاملترین و تنها اثر منحصر به فرد است که تمام منابع موثق آموزشی و کاربردی را یکجا دارد. کاملترین منبع تمام منابع گنج یابی است.


منبع مقاله : http://iranikan.blog.ir/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی