بایگانی آبان ۱۳۹۹ :: کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

آموزش کسب و کار اینترنتی ، یافتن کار و شغل ، استخدام ، کسب درآمد خانگی

کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

آموزش کسب و کار اینترنتی ، یافتن کار و شغل ، استخدام ، کسب درآمد خانگی

استخدام ، آموزش کسب درآمد آنلاین ، کسب پول و ثروت ، درآمد اینترنتی آسان ، کسب درآمد راحت ، کسب پول میلیونی ، کسب سرمایه میلیاردی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

نکات کلیدی در کسب درآمد از اینترنت

توجه کنید که شروع مشاغل اینترنتی و یا راه اندازی کسب درآمد اینترنتی اصول و قواعد خاص خود را دارد و کسانی در این حیطه موفق هستند که این اصول و قواعد را رعایت کنند . بدون برنامه و داشتن هدف نمی توان حتی به راه اندازی کسب و کار اینترنتی فکر کرد

 

پایه­ موفقیت کسب و کارهای اینترنتی :
انتخاب حوزه فعالیت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، یکی از بخش های بسیار مهم است که اگر صحیح و با علاقه انتخاب نشود باعث شکست شما خواهد شد. اما نکته مهم تر این است که انتخاب صحیح و یا داشتن ایده نو نیز باعث موفقیت شما نخواهد شد.

شما برای ساخت کسب و کار اینترنتی موفق به چیزهایی بیشتر از ایده و انتخاب حوزه مناسب نیاز خواهید داشت. البته داشتن ایده ای جذاب ،خاص و منحصر به به فرد بسیار مهم است ولی همه چیز کسب درآمد از اینترنت نمی باشد بلکه یکی از ملزومات برای راه اندازی کسب و کار اینترنت است . لذا در کنار ایده های کسب درآمد اینترنتی باید به فاکتورهای دیگر هم توجه کرد.

هر یک از کسب و کارهای اینترنتی به تنهایی توانایی بالقوه ای برای ایجاد موفقیت دارند اما این شما هستید که با داشتن استراتژی و اجرای نقشه راه میتوانید کسب و کار اینترنتی پولسازی را ایجاد کنید.

کسب درآمد از اینترنت هم بیش از پیش رشد صعودی دارد و هر کسی را این روزها می بینید در تلاش است تا به هر روشی از اینترنت کسب درآمد داشته باشد. پس اگر می خواهید از غافله عقب نمانید از همین حالا به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کلا کسب درآمد از اینترنت باشید. اگر علم و تخصص بالایی هم ندارید اشکالی ندارد چون با کمی تحقیق و پژوهش می توانید ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت را پیدا کنید.

بعضی وقت ها افراد فرصت هایی را از دست می دهند که جبرانش خیلی سخت است. با اوضاع فعلی اقتصاد کشورمان بهتر است هرچه زودتر کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز کنید. مهم نیست سرمایه ندارید یا اینکه دارای تخصص خاصی نیستید! مهم این است که به فکر باشید و کم کم به سوی درآمدزایی اینترنتی پیش بروید.

در طی نوشتار این وبلاگ که موضوعش کسب درآمد آنلاین و اینترنتی می باشد ، بارها به مزایا و معایب هر کدام از دسته ها و شیوه های کسب درآمد آنلاین اشاره شد و در بین مشکلات و دسته ها چیزی که بسیار بیشتر از دیگر موارد بولد تر است فضای رقابتی شدید در دسته مورد نظرتان است. همه کسب و کارهای اینترنتی به دلیل پولساز بودن و داشتن کسب درآمد بابلا ، پر از رقابت است و موفقیت در آنها ساده نیست . و اگر می خواهید وارد آن حوزه شوید باید تلاش کنید و رقبا را پشت سر بگذارید.

نکته ایی با ارزش برای شروع کسب و کار اینترنتی انتخاب دسته صحیح، پیدا کردن بارهای منفی و مثبت و همه اینها را با توانایی، میزان سرمایه، ایده، دانش فنی و نیروی انسانی که در حال حاضر در دسترس دارید تراز کنید و بسنجید شروع کدام کسب و کار اینترنتی در حال حاضر با شرایط فعلی تان مثبت تر است.

سپس فقط و فقط به فکر توسعه گام گام کسب و کارتان باشید و سعی کنید ایده های نو را در کسب و کارتان اضافه کنید. اگر این کار به طور پیوسته انجام دهید به طور یقین شما برنده خواهید شد.

نتیجه پایانی

می توانید با توجه به علاقه ی خود یکی از این ایده ها و یا چند تا از این ایده ها کسب و کار اینترنتی را عملی کنید و به درآمد بسیار بالا در ماه برسانید .

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بسیاری از موارد، اصلا نیاز به هیچ تخصص و مهارت خاصی نیست  . اما بعد از انکه شما کسب و کار اینترنتی  خود را راه اندازی کردید نیاز به نظم ، توسعه و مهارت دارید تا بتوانید محصولات خود را بفروشید .

برخی باورهای غلط و نگاه های بدبینامه نسبت به کسب درآمد از اینترنت دارند و داشتن این باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت می تواند به عنوان مانع و سد در مسیر اتخاذ شیوه کار باشد پس باورهای اشتباه را کنار بگذارید.

اگر واقعا همین الان کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید خیلی زود به نتایج مطلوب خواهید رسید

کسب درآمد از اینترنت برای همه افراد با هر سطح اطلاعات و دانش امکان پذیر است.

  • گوهر گوهرها

7 شغل پولساز اینترنتی در ایران

مشاغل پول ساز و کسب درآمد از اینترنت پردرآمد در ایران بسیار زیاد هستند و شاید اگر بخواهیم آنها را فهرست وار بیان کنیم به بیش از صدها شغل اینترنتی برسد ولی بر اساس ضرب المثل مشت نمونه خرورار است در اینجا هفت تا از مشاغل اینترنتی و تا حدودی ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت را جهت آشنایی آوردم امیدوارم مورد توجه قرار گیرد. برخی از مشاغل پردرآمد و پولساز اینترنتی در ایران عبارتند از:

1-  فروش فالوور و لایک اینستاگرام

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پردرآمد فروش فالوور و لایک اینستاگرام میباشد  . میزان درآمد از سیستم بسیار بالا میباشد . شما با راه اندازی این سیستم خیلی ساده میتوانید به درآمد بالایی دست پیدا خواهید کرد . میزان سقف درآمد زایی از این سیستم می تواند ماهانه چندین میلیون تومان باشد .

همان طور که میدانید شبکه ی اجتماعی اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی می‌باشد  که روزانه افراد زیادی در این شبکه ی اجتماعی عضو میشوند. شما برای راه اندازی این سیستم فروش فالوور اینستاگرام به هیچ سرمایه خواصی نیاز ندارید و خیلی ساده میتوانید این سیستم را برای خود  راه اندازی کنید .

اگر این سیستم را راه اندازی کنید قطعا با روزی 2 الی 3 ساعت کار در منزل به درآمد باور نکردنی دست پیدا خواهید کرد .

میزان درآمد زایی از این سیستم 100 درصدی است اگر همان گونه که به شما آموزش میدهیم عمل کنید قطعا نتیجه ی مطلوب را میگیرید و به استقلال مالی دست پیدا خواهید کرد . باید راههای کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید و آن را طبق اصول اجرایی کنید.

2-  طراحی سایت

یکی دیگر از شغل های اینترنتی پردرآمد و پرسود که در سطح جهان خیلی طرفدار دارد طراحی سایت میباشد . البته این را بدانید که برای طراحی سایت اصلا نیازی به برنامه نویسی وب نیست شما برای طراحی سایت میتوانید از سایت ساز های رایگان و cms  های رایگان استفاده کنید .

مهارت طراحی سایت اصلا نیاز به بلد بودن علم برنامه نویسی مثل Html , Css, js ,php و … ندارد . شما دوستان عزیز خیلی راحت می توانید بدون برنامه نویسی طراحی سایت را یاد بگیرید و پروژه های طراحی سایت انجام بدهید برای طراحی سایت بدون کد نویسی میتوانید در گوگل یا سایت ما جستجو کنید.

3- خرید و  فروش دامنه

یکی دیگر از شغل اینترنتی خرید و فروش دامنه میباشد . افراد زیادی هستند که از خرید و فروش دامنه به درآمد اینترنتی بسیار بالایی رسیده اند و این شغل به زمان و سرمایه کمی نیاز دارد . شما دوستان عزیز می توانید با قیمت بسیار پایین یک دامنه را خریداری کنید  و آن را با قیمت بالاتری برای فروش قرار دهید برای این کار لازم است در سایت های حراج دامنه عضو شوید .

4- همکاری در فروش

در این روش می توانید با فروش محصولات سایت های دیگر در  سایت خود به ازای هر فروش پورسانت و مبلغی را دریافت کنید همان طور که گفتم شما با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی میتوانید محصولات دیگران را در سایت خود بفروشید و به ازای هر فروش مبلغی را از ان سایت دریافت کنید .

5- طراحی قالب و افزونه وردپرس

یکی دیگر از شغل اینترنتی پردرآمد برای برنامه نویسان وب طراحی قالب و پلاگین برای سایت های وردپرسی میباشد . اگر شما با زبان های برنامه نویسی وب آشنا هستید خیلی راحت میتوانید به درآمد بسیار بالایی از طریق طراحی قالب و افزونه وردپرس برسید .

میتوان گفت این شغل اینترنتی میتواند به عنوان سرمایه باشد .شما هر قالبی را که طراحی می کنید می توانید در مارکت های ایرانی و خارجی ان را قرار دهید و بفروشید البته شما از این طریق می توانید درآمد دلاری هم کسب کنید .

شما با طراحی چند قالب و افزونه وردپرس حرفه ای  و انتشار آن در بازار اینترنتی ایران و جهان مثل تم فارست و… خیلی راحت به درآمد بسیار بالایی خواهید رسید .

6-  خرید و فروش سایت

یکی دیگر از شغل های اینترنتی خرید و فروش وبسایت میباشد . البته این یکی از ایده های کسب درآمد اینترنتی پولساز همیشه پرسود محسوب می شود. برای درک این مدل کسب و کار اینترنتی فرض کنید شما در زمینه ی املاک و ساخت و ساز فعالیت میکنید ، کسی که خانه را با قیمت پایین تری خریداری میکند و پس از بازسازی و تعمیرات آن خانه را با قیمت بالاتری می فروشد .

برای شروع این کار میتوانید از سایت هایی شروع کنید که  در flippa.com ثبت شده اند . با کمی جستجو می توانید سایت های دیگری که در این زمینه فعالیت دارند را پیدا کنید.

7- وبلاگ نویسی تخصصی

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی با هزینه ی کم وبلاگ نویسی تخصصی میباشد . اگر به نوشتن خیلی علاقه دارید این شغل می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد .شما با نوشتن موضوعات خاص و با ایجاد یک وبلاگ برای خودتان می توانید به درآمد بالایی برسید .

طراحی یک وبلاگ نیاز به دانش خاصی ندارد و شما میتوانید خیلی راحت و ساده یک وبلاگ خیلی حرفه ای برای خود ایجاد کنید . اگر زمان تایپ کردن دارید میتوانید با تایپ کردن به درآمد بسیار بالایی در ماه برسید.

  • گوهر گوهرها

راهکاری افزایش فروش فایل و محصولات دانلودی ( قسمت دوم )

در مقاله قبلی هشت شیوه افزایش فروش فایل و محصولات دانلودی را توضیح دادم و در اینجا به ادامه راهکاری افزایش فرشو فایل می پردازم :

1- انتشار محتوای مرتبط با محصول

تولید محتوای مرتبط با محصولات دانلودی ممکن است واضح به نظر برسد، اما اکثر وبلاگ نویسان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی که محصولات خود را به فروش میرسانند، این مورد را نادیده گرفته یا آن را به صورت موثری انجام نمی دهند.

بهترین روش تبلیغ محصولات دانلودی تان در پست های وبلاگ شما نهفته است.

وقتی محصول دانلودی جدیدی را منتشر میکنید می توانید و باید در مورد آن در یکی از پست های وبلاگ تان بنویسید، اما متاسفانه افراد زیادی این کار را انجام نمیدهند.

در پست های وبلاگ سایت تان و در بین مقالات خود هر زمان که فکر میکنید نیاز است، می توانید به محصولات خود اشاره کرده و به صفحه فروش آن محصول لینک بدهید.

یا میتوانید آموزش ها یا راهنماهایی را منتشر کنید که نحوه استفاده از محصولات تان را نشان می دهد. شما همچنین می توانید مطالعات موردی در مورد مشتریان و نحوه استفاده آنها از محصول خاصی را در دنیای واقعی منتشر کنید.

هر وقت به روز رسانی یا تغییراتی در محصول خود ایجاد کردید می توانید در مورد آن تغییرات نیز یک پست وبلاگ جدید در سایت تان منتشر کنید. لینک دادن به محصولات مرتبط در محتوای سایت تان می تواند منجر به فروش بیشتر و افزایش درآمد کسب و کارتان شود.

یادتان است در بخش قبلی در مورد پیاده سازی قیف فروش گفتیم؟

یکی از مهمترین مراحل درقیف فروش سایت تان همین محتواست.

با استفاده از محتوا نه تنها بازدید سایت تان را افزایش می دهید بلکه اگر محتوای تان مرتبط با محصولات دانلودی تان باشد، میتوانید به راحتی اعتماد بازدید کننده را جذب کرده و او را تبدیل به مشتری و خریدار محصولات خود کنید.

پس همین امروز سری به محتوای سایت خود بزنید و ببینید کجاها میتوانید به صفحه فروش محصولات خود لینک دهید.

2- استفاده از مارکت پِلِیس ها برای فروش فایل و محصولات دانلودی

شما میتوانید با راه اندازی سایت فروش فایل و یا فروشگاه فایل، به طور نامحدود بفروشید. اما اگر در حوزه ای فعالیت میکنید که دارای مارکت پلیس یا سایت های واسطه ای برای فروش فایل هست، می توانید از این سایت ها نیز برای فروش محصولات خود بهره ببرید که راهی عالی برای افزایش فروش شماست.

این سایت ها گرچه درصدی پورسانت از هر فروش شما کم میکنند و ممکن است هزینه ای برای قرار دادن محصولات تان روی سایت آن ها دریافت کنند، ولی میتوانید مخاطبان و مشتریان بسیاری را روانه صفحه محصولات تان کنند.

در واقع به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا نگران نبودن مخاطب برای فروش محصولات دانلودی خود باشید. چرا که این سایت ها آنقدر ترافیک و بازدید کننده دارند که بتوانید اولین فروش خود را از طریق این سایت ها تجربه کنید.

اگر در حوزه فروش افزونه و قالب سایت و وردپرس فعالیت میکنید سایت ژاکت یکی از محبوب ترین مارکت پلیس ها برای شما خواهد بود.

همچنین اگر در کار فروش دوره های آموزشی آنلاین هستید میتوانید از سایت فرانش یا فرادرس برای این مورد استفاده کنید.

سایت های فروش فایل هم در وب فارسی بسیار زیاد هستند که میتوانید از این سایت ها برای قرار دادن محصولات دانلودی خود استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که این مارکت پلیس ها به هیچ عنوان نباید جایگزین سایت اصلی تان باشد.

3- استفاده از از تبلیغات برای افزایش فروش فایل

در نهایت آخرین روش برای افزایش فروش محصولات دانلودی تان استفاده از تبلیغات است.

اکر به اندازه کافی بودجه دارید میتوانید با استفاده از این تکنیک مطمئن باشید که حداقل یک فروش را خواهید داشت.

اگر محصول خوبی ارائه دهید، اگر بسته بندی مناسبی برای محصول خود در نظر گرفته باشید، اگر سایت تان کاربر پسند باشد و پروسه خرید در سایت تان کوتاه باشد، اگر از یک قیف فروش کاربردی در سایت خود استفاده کرده باشید و اگر تمام تکنیک های گفته شده در بالا را به کار ببرید میتوانید با استفاده از تبلیغات فروش خود را چندین برابر افزایش دهید.

روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد از جمله:

  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغ در گوگل
  • تبلیغ در کانال ها یا پیج های محبوب اینستاگرام و تلگرام

اینکه از کدام روش بخواهید استفاده کنید بستگی به این دارد که بیشترین مشتریان بالقوه شما در کجا حضور دارند؟

به عنوان مثال اگر مشتریان شما بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند بهتر است تبلیغات خود را به کانال های تلگرام و پیج های اینستاگرام بسپارید.

اما یکی از موثر ترین روش های تبلیغات آنلاین استفاده از تبلیغات گوگل است.

در ایران سایت هایی هستند که میتوانید از آن ها برای این مورد بهره ببرید و کسب درآمد با فروش فایل خوبی هم داشته باشید.

جمع بندی

اگر میخواهید فروش فایل و محصولات دانلودی خود را افزایش دهید باید از تمام روش های فوق در کنار یکدیگر استفاده کنید.

فراموش نکنید که مهم نیست چقدر برای فروش محصول خود تلاش کنید، اگر محصولی که به فروش میرسانید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد شاید بتوانید چند نسخه از آن را به فروش برسانید اما قطعا به برند و کسب و کار خود آسیب خواهید رساند.

پس بهتر است قبلا از آنکه نگران فروش محصولات خود باشید، از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

محصولی میتواند با کیفیت تلقی شود که بتواند راه حل جامعی را برای مهمترین مشکل یا نیاز مخاطب هدف خود ارائه دهد.

پس هدف شما در تولید محصولات دانلودی تان باید ارائه ارزش و راه حل برای مشکلات و نیازهای مشتریان بالقوه تان باشد.

یکی از بهترین روش ها برای اینکه بتوانید نیازهای مشتریان و مخاطبین هدف تان را ارزیابی کنید ایجاد فرم های نظرسنجی است.

 

  • گوهر گوهرها

شیوه های افزایش فروش فایل ( قسمت اول )

فروش محصولات دانلودی نسبت به سایر روشهای کسب درآمد از اینترنت چندین مزیت را ارائه می دهد:

این کار در هر بازار هدف یا صنعتی قابل انجام است.

فروش محصولات دانلودی میتواند درآمد بالا و نامحدودی را برای تان ایجاد کند.

همچنین می توانید خود را به عنوان یک متخصص در حوزه فعالیت تان معرفی کرده و حتی با کمترین تعداد مخاطبان موجود نیز می توانید شروع به کسب درآمد از فروش محصولات دانلودی کنید.

وقتی صحبت از محصولات دانلودی می شود، کتاب های الکترونیکی یا PDF ها اغلب اولین چیزی است که به ذهن بسیاری از افراد می رسد. در حالی که علاوه بر کتابهای الکترونیکی گزینه های بسیار خوب دیگری نیز هست.

شما می توانید انواع دیگری از محصولات دانلودی چون دوره های ویدیویی را نیز به فروش رسانید.

البته بسته به نوع حوزه ای که در آن فعالیت میکنید انتخاب های دیگری نیز خواهید داشت، مانند فروش تصاویر یا ویدیوهای استوکِ مناسب کارهای گرافیکی، فروش قالب وب سایت و افزونه های وردپرس، فایل های صوتی یا پادکست ها.

یکی از بزرگترین دلایلی که اکثر وبلاگ نویسان و دارندگان وب سایت از ایجاد و فروش محصولات دانلودی خودداری می کنند، ترس از عدم فروش محصول پس از اتمام آن است.

ممکن است فکر کنید مشتریان زیادی برای محصول شما وجود نخواهد داشت و یا ندانید چطور میتوانید محصولات دانلودی خود را تبلیغ کرده و به فروش برسانید.

در این آموزش شما را با روش های مختلفی برای افزایش فروش محصولات دانلودی و کسب درآمد بیشتر با فروش فایل آشنا خواهیم کرد. دقت داشته باشید که ممکن است همه این روش ها مناسب هر شرایط یا بازار هدفی که در آن فعالیت میکنید نباشد، اما با پیاده سازی مواردی که برای کسب و کارتان مناسب هستند می توانید پیشرفت جدی ای در موفقیت و افزایش فروش محصولات دانلودی تان مشاهده کنید.

1- استفاده از قالب جذاب

اولین و مهمترین چیزی که تاثیر به سزایی در افزایش یا کاهش فروش محصولات سایت تان دارد، این است که از قالب جذابی برای سایت خود استفاده کنید.

استفاده از پوسته یا قالب مناسب که طراحی زیبا و اصولی داشته باشد میتواند تجربه کاربری خوبی را در اختیار بازدید کنندگان سایت تان قرار دهد.

اگر سایت شما طراحی شلوغ و به هم ریخته ای داشته و از رنگ های مناسبی برای آن استفاده نکنید به راحتی میتوانید مشتریان بسیاری را از دست بدهید.

اگر هم سایت تان روی پلتفرم دیگری پیاده سازی شده بهتر است با یک طراح سایت در ارتباط باشید.

در مورد کاربر پسند بودن سایت علاوه بر ظاهر جذاب آن باید به فرآیند خرید نیز توجه داشته باشید.

اگر پروسه خرید محصولات دانلودی در سایت تان دشوار باشد و زمانی که کاربر محصول را به سبد خرید خود اضافه کرد نیاز به طی مراحل زیادی برای تکمیل سفارشش داشته باشد، میتوانید به راحتی مشتریان تان را از دست بدهید.

به عنوان مثال در برخی از سایت ها برای خرید محصولات دانلودی کاربر مجبور است تا فرم ها و اطلاعات زیادی را وارد کند.

همین مورد میتواند باعث کاهش فروش سایت تان شود.

پس، از دریافت اطلاعات اضافی از کاربر هنگام سفارش محصول و قرار دادن فرم های چند مرحله ای و پیچیده کردن فرآیند خرید در سایت تان خودداری کنید.

2- افزایش اعتماد مشتریان به خرید فایل و محصولات دانلودی

یکی از روش های افزایش فروش فایل سایت تان این است که نظرات مثبت مشتریان قبلی خود را در سایت منتشر کنید.

اگر یک پیام مثبت از مشتری خود دریافت کرده اید، این پیام مثبت را به صورت نقل قول در سایت خود منتشر کنید.

همچنین می توانید با درخواست بازخورد پس از فروش، از مشتریان تان بخواهید تا نظرشان را در مورد محصول شما ارائه دهند. برخی از مشتریان ممکن است از محصول شما بسیار راضی باشند و مایل به ارائه توضیحی در مورد آن باشند، اما ممکن است فراموش کرده یا ندانند چطور نظرشان را در مورد محصول شما ابزار کنند.

پس بهتراست ابتکار عمل را در دست گرفته و خودتان از مشتریان تان درخواست بازخورد در مورد مصحولات تان کنید.

میتوانید از آن ها بخواهید نظرشان را در صفحه محصولات تان بیان کرده ویا حتی برای تان پیغام صوتی بگذارند.

برای تشویق مشتریان خود به این کار میتوانید هدایا یا کدهای تخفیف در نظر بگیرید.

3- استفاده از تصاویر و بسته بندی جذاب برای فایل ها و محصولات دانلودی

اگرچه محصولات دانلودی قابل لمس نیستند و در واقع برای آن ها نمیتوان بسته بندی خاصی در نظر گرفت، اما تصاویری که در صفحه فروش خود از آن استفاده میکنید و نحوه ارائه این محصولات می تواند تأثیر زیادی در فروش تان داشته باشد.

اگر در حال فروش کتاب الکترونیکی هستید، حتماً یک طرح جلد جذاب را برای آن طراحی کنید که جلوه ای حرفه ای به آن ببخشد، درست مثل اینکه اگر کتاب فیزیکی می فروختید این کار را می کردید.

برای انواع دیگر محصولات دانلودی نیز میتوانید همین کار را انجام دهید. به عنوان مثال میتوانید از بسته های نرم افزاری که به صورت سه بعدی طراحی میشوند برای نمایش محصولات و دوره های آموزشی خود استفاده کنید.

یا حتی میتوانید بنرهای معرفی جذابی برای محصولات دانلودی تان در نظر بگیرید.

برای طراحی تصاویر و بسته بندی جذاب برای محصولات خود نیاز به نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور دارید.

 

اگر در زمینه طراحی اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید، میتوانید از روش برون سپاری استفاده کنید.

برای این منظور از سایت های انجام میدم و پونیشا استفاده کرده و درخواست خود را در این سایت ها مطرح کنید.

در این سایت ها میتوانید صدها گرافیست حرفه ای پیدا کنید که برای تان زیباترین طرح ها را ایجاد کنند.

این کار کمی هزینه دارد ولی مطمئن باشید که نه تنها ارزشش را دارد بلکه به راحتی میتوانید صدها برابر هزینه ای که پرداخت کرده اید را به دست آورید.

4- بهبود صفحه فروش محصول

محتوای صفحه فروش تأثیر زیادی در موفقیت محصول و فروش شما خواهد داشت. ممکن است در حال حاضر صفحه فروش محصول دانلودی تان محتوای ترغیب کننده ای نداشته باشد. ممکن است تنها به چند پاراگراف توضیح در مورد محصول اکتفا کرده و اطلاعات کاملی را در اختیار بازدید کننده قرار نداده باشید. صرف نظر از نوع محصولی که به فروش میرسانید، محتوای صفحه فروش و تصاویری که در آن استفاده می کنید بسیار مهم است.

وقتی نوبت به محتوای صفحه فروش محصولات دانلودی می رسد، می توانید از یک حرفه ای برای نوشتن محتوای این صفحه کمک بگیرید و یا اینکه خودتان می توانید این کار را انجام دهید. اگر در زمینه تبلیغ نویسی با تجربه نیستید می توانید چند نمونه از صفحات فروش موجود در حوزه فعالیت تان را پیدا کرده و محتوای صفحه خود را بر اساس آن ها بسازید.

بدیهی است که شما قرار نیست محتوای آن ها را کپی کنید، بلکه به چهارچوب مورد استفاده در آن محتوای فروش دقت کرده و ببینید در کجا و چطور ازعناوین، رنگ ها، قالب بندی و فاصله هایی که در متن موجود است، فراخوانی برای اقدام ها، تصاویر و ویدیوها استفاده شده.

توجه داشته باشید که در صفحه فروش محصول تان باید به مزایایی که محصول شما برای مشتری دارد اشاره کنید.

یعنی باید به این پرسش پاسخ دهید که مشتری بعد از خرید محصول شما به چه چیزی دست میابد و چطور میتواند مشکلش را حل کند.

پس اینکه محصول شما چند صد ویژگی خاص دارد برای مشتری مهم نیست بلکه او میخواهد بداند با تهیه محصول شما چطور میتواند به هدف مطلوب خود برسد؟

ایجاد یک صفحه فروش مؤثر معمولاً روندی متغیر است به این معنی که هر از گاهی لازم است تا در صفحه فروش محصولات دانلودی خود تغییراتی به وجود آورید تا به طور مداوم باعث افزایش فروش تان شود.

حتی تغییرات کوچک در این صفحه می توانند تأثیر بسیار مهمی روی فروش تان گذاشته و درآمد حاصل از فروش محصول دیجیتالی تان را افزایش دهد.

نکته مهم در محتوای صفحه فروش این است که حتما باید جزئیات مرتبط با محصول را در آن ذکر کنید.

در مورد محصولات دانلودی میتوانید یک ویدیوی معرفی در صفحه فروش قرار دهید، یا از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

حتی ایجاد دسترسیِ محدود به قسمتی از محصول اگر برای تان مقدور باشد هم میتواند به فروش محصول تان کمک بسیار زیادی کند.

5- استفاده از همکاری در فروش

بسیاری از افرادی که قصد فروش محصولات دانلودی خود را دارند، مردد هستند زیرا فکر می کنند مخاطب کافی برای فروش محصولشان وجود ندارد. اما راه هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن فروش محصول خود را افزایش دهید.

برای این منظور میتوانید از روش همکاری در فروش استفاده کنید.

کافی است با وبلاگ نویسان دیگر، صاحبان وب سایت های هم حوزه و بازاریابان ایمیل ارتباط برقرار کرده و از آن ها بخواهید تا در ازای دریافت پورسانت یا کمیسیون، محصول شما را برای مخاطبان شان تبلیغ کنند.

برای فروش محصولات تان از طریق همکاری در فروش میتوانید بین ۲۰ تا ۷۰ درصد پورسانت پرداخت کنید. مسلما هر چه کمیسیون پرداختی شما بالاتر باشد انگیزه بیشتری به بازاریابان خود برای ترویج محصولات تان خواهید داد که این میتواند منجر به فروش و سود بیشتر شود.

راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش ممکن است یک کار دلهره آور باشد که به دانش فنی زیادی نیاز دارد، اما نگران نباشید این کار ساده تر از آن است که فکرش را میکنید.

اگر از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده کرده باشید میتوانید به راحتی با استفاده از افزونه ای چون Affiliate Wp سیستم همکاری در فروش سایت تان را ایجاد کنید.

 

همچنین ایده خوبی خواهد بود اگر یک صفحه با نام همکاری در فروش به سایت خود اضافه کرده و تمام جزئیات مربوط به برنامه بازاریابی خود (مانند درصد کمیسیون، روش ها و شرایط پرداخت و هرگونه محدودیت احتمالی ) را در اختیار بازاریابان خود قرار دهید.

به این ترتیب خیلی راحت تر میتوانید روزانه تعداد بسیار زیادی بازاریاب به سیستم همکاری در فروش خود اضافه کرده و فروش محصولات دانلودی تان را افزایش دهید.

فراموش نکنید که شما نه تنها می خواهید بازاریاب برای فروش محصولات خود جذب کنید، بلکه باید سعی کنید تا این پروسه را برای آن ها تا حد امکان راحت کنید. به عنوان مثال میتوانید متن های تبلیغاتی از پیش نوشته ای را به عنوان یک قالب یا الگوی مورد استفاده در اختیار آن ها قرار دهید تا دیگر مجبور نباشند خودشان اقدام به تبلیغ نویسی کنند.

تنها کافی است آن متن تبلیغاتی را کپی کرده و در سایت، وبلاگ یا کانال تلگرام و پیج اینستاگرام شان قرار دهند.

راه دیگر این است که حتی میتوانید بنرهای تبلیغاتی مشخصی را از پیش طراحی کرده و به همراه کد تبلیغ در صفحه سیستم همکاری در فروش تان قراردهید.

درست مانند کاری که سایت های فروش هاست انجام میدهند.

لذا بازاریاب شما میتواند به راحتی از این بنر تبلیغاتی برای ترویج محصول شما استفاده کند. اگر طراح نیستید، طراحی بنر حرفه ای تبلیغاتی خود را به سایت هایی چون انجام میدم و پونیشا بسپارید تا برای تان یک بنر جذاب طراحی کنند.

6- استفاده از کوپن های تخفیف

یک روش عالی برای ایجاد انگیزه بیشتر به خرید در مشتریان بالقوه و کسب درآمد بالا با فروش فایل ارائه کوپن های تخفیف است.

دقت داشته باشید که نیازی نیست همواره در حال ارائه تخفیف برای محصولات دانلودی سایت تان باشید ولی میتوانید بنا به مناسبت های مختلف با ارائه کوپن های تخفیف فروش سایت تان را افزایش دهید.

یک تکنیک دیگر در ارائه تخفیف، روش پلکانی است.

به این صورت که مثلا اگر یک محصول ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد، در روش تخفیف پلکانی برای ۵۰ مشتری اول ۵۰ درصد تخفیف، برای ۵۰ مشتری بعدی ۲۵ درصد تخفیف و به هیمن ترتیب، اعمال میشود.

همچنین میتوانید از این روش تخفیف به صورت زمانی نیز استفاده کنید.

مثلا اگر محصول دانلودی خود را به تازگی منتشر کرده اید میتوانید برای یک ماه اول ۷۰ درصد تخفیف در نظر بگیرید سپس بعد از گذشت این مدت، فقط ۵۰ درصد برای مدت یک هفته و بعد از آن محصول با قیمت اصلی اش ارائه میشود.

برخی از سایت های ایرانی از این روش برای فروش محصولات خود استفاده میکنند.

نکته ای که در ارائه کوپن های تخفیف مناسبتی باید مد نظر داشته باشید این است که استفاده از تخفیف خود را محدود به زمان کنید.

به هیچ عنوان تخفیف های طولانی مدت ارائه ندهید. مدت استفاده ازتخفیف را حداقل ۲۴ ساعت تا یک هفته در نظر بگیرید.

بهترین حالت تخفیف های ۷۲ ساعته است.

البته بنا به حوزه فعالیت تان باید با آزمایش و خطا بهترین بازه زمانی برای استفاده از تخفیف را به دست آورید.

برای ارائه تخفیف در سایت خود میتوانید به راحتی از افزونه EDD استفاده کنید.

این افزونه نه تنها در فروش فایل های دانلودی به شما کمک میکند بلکه میتوانید با استفاده از این افزونه به راحتی کوپن های تخفیف ایجاد کنید.

این کوپن های تخفیف میتواند محدود به زمان یا تعداد باشد.

همچنین هر گاه کسی از سایت شما خریدی را انجام داد میتوانید به او یک کد تخفیف ۳۰ درصدی ارائه دهید که میتواند در خریدهای بعدی اش از آن استفاده کند.

به این ترتیب مشتری سایت خود را ترغیب به خرید دوباره کنید.

7- ارائه هدیه رایگان

یکی از روش های موثر برای افزایش فروش محصولات دانلودی و به طور کل هر نوع محصولی، ارائه هدایای رایگان به مشتری است.

اگر مشتری بداند که با خرید محصول شما میتواند ارزشی اضافه تر دریافت کند، بسار مشتاق تر به خرید از سایت تان خواهد بود.

ارائه هدایای رایگان در محصولات دانلودی نه تنها بسیار آسان است بلکه هزینه ای هم برای تان نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر دوره آموزشی ویدیویی به فروش میرسانید میتوانید فایل های صوتی دوره که قابل استفاده در موبایل و ماشین هم هست را به عنوان هدیه رایگان ارائه دهید.

یا مثلا برای فروش قالب های وردپرس، به روز رسانی های رایگان یا برخی از افزونه های ضروری را میتوان در پکیجِ قالب به عنوان هدیه قرار داد.

دست شما برای ارسال هدایای رایگان برای محصولات دانلودی بسیار باز است.

8- پیاده سازی یک قیف فروش برای سایت

قیف فروش به خودی خود موضوع گسترده ای است که نمی توان جزئیات مفصل آن را در این مقاله پوشش داد، اما در آموزش دیگری به صورت کامل در مورد قیف فروش توضیح داده ایم.

قیف فروش باعث می شود تا بازدید کنندگان سایت تان از طریق یک سری مراحل مشخص، به مشتری سایت و کسب و کار اینترنتی تان تبدیل شوند.

در واقع مهمترین هدف قیف فروش در سایت تبدیل بازدید کننده به خریدار است.

برای پیاده سازی قیف فروش خود می توانید از یک فایل رایگان در ازای دریافت ایمیل بازدید کنندگانِ سایت تان استفاده کنید.

به این ترتیب افراد را به عضویت در لیست ایمیل خود ترغیب خواهید کرد و پس از پیوستن آن ها به این لیست، میتوانید با ارسال پیام های آموزشی و پیشنهادات ویژه، آن ها را برای خرید محصولات دانلودی تان ترغیب کنید.

حتی میتوانید بعد از عضویت آن ها در لیست ایمیل تان، یک محصول بسیار ارزان قیمت را به او پیشنهاد دهید.

 

با این کار نه تنها مشتری از شما اولین خرید را انجام خواهد داد، بلکه اعتمادش به کیفیت محصولات و کسب و کارتان افزایش پیدا کرده و برای خرید محصولات دانلودی دیگرتان مشتاق تر خواهند شد.

مسلما میدانید که همیشه ایجاد اولین خرید کاری بسیار سختی است ولی ترغیب مشتریان قبلی برای خریدهای بیشتر بسیار آسان تر خواهد بود.

برای پیاده سازی قیف فروش در سایت خود و استفاده از تکینک های ایمیل مارکتینگ برای افزایشِ فروش محصولات دانلودی تان میتوانید از سایت های سرویس ایمیل مارکتینگ چون میل چیمپ و یا میلرلایت استفاده کنید.

برای ساخت لیست ایمیلی متشکل از ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ مشترک استفاده از این سرویس ها رایگان خواهد بود.

همچنین اگر سایت شما با وردپرس ساخته شده است میتوانید از افزونه مای میل یا میلستر نیز استفاده کنید.

این افزونه در سایت های ایرانی فارسی سازی شده و با قیمت مناسبی به فروش میرسد.

برای جمع آوری ایمیل بازدید کنندگان سایت تان هم میتوانید از افزونه هایی چون پاپ آپ لایه ای وردپرس استفاده کنید.

دقت داشته باشید که موفقیت در این روش مستلزم این است که فایلی که به عنوان دانلود رایگان ارائه میدهید به اندازه کافی خوب و با کیفیت باشد که بازدید کننده حاضر به دانلود آن شود.

برای این منظور میتوانید یک فایل PDF آموزشی یا یک ویدیو را به عنوان فایل رایگان در ازای دریافت ایمیل به مخاطبین سایت خود پیشنهاد دهید.

 

مطلب درباره فروش فایل ادامه دارد .....

  • گوهر گوهرها

گام های شروع کسب درآمد خانگی

وضعیت کسب و کار و نحوه حرکت آن به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته، زمینه حضور و کار در منزل را برای بسیاری از افراد را فراهم کرده است. کارهای خانگی و مشاغل خانگی از جهات مختلفی برای افراد جامعه جذابیت دارند که برخی از آنها نداشتن رئیس و برنامه‌های از پیش تعیین شده را دلیل استفاده از این مورد عنوان می‌کنند و برخی دیگر حقوق و مزایای این نوع مشاغل را. طبیعتاً کار در منزل همانند هر حرفه دیگری از مزایا و معایب خاص خود برخوردار است باعث شده برخی نسبت به آن گرایش داشته باشند و برخی دیگر نه.

شاید انتظار داشته باشید که این مطلب را با معرفی کار در منزل یا مشاغل خانگی شروع کنیم، اما خوشبختانه فراگیری این پدیده به حدی بالاست که نیازی به معرفی این موضوع نیست؛ پس بلافاصله به سراغ نحوه شروع کار در این حوزه خواهیم رفت تا بتوانید سریع‌تر نیاز خود را از این مطلب بگیرید.

10 گام برای شروع کار در منزل

همیشه علایق و عادات رفتاری در شروع یک کسب و کار نقش دارند؛ به طوری که این عادات باعث می‌شوند که مسیر کسب و کار برای افراد مختلف متفاوت باشد. افراد زیادی هستند که بدون داشتن برنامه‌ریزی خاصی وارد حوزه مشاغل خانگی شده و به کار در منزل مشغول هستند. اگر از این افراد بپرسید، مطمئناً جواب آنها هیچ مسیر روشنی به شما نخواهند داد و بیشتر به شما توصیه می‌کنند که همان مسیر دلخواه خود را بروید. اما اگر می‌خواهید در انواع روش های کسب درآمد خانگی موفق باشید، باید ده گام مشخص شده در زیر را طی کنید:

1. یک هدف برای خودتان تعیین کنید

بسیاری از ما با این طرز فکر و با این شیوه وارد حوزه کسب و کار خانگی می‌شویم که نیازی به هدف گذاری و تعیین هدف نخواهیم داشت و با کمترین زحمت به درآمد خواهیم رسید. اما این طرز فکر بسیار اشتباه است و رسیدن به درآمد به صورت کار در منزل نیاز به برنامه‌ریزی دارد. پس اولین گامی که برمی دارید، مشخص کردن یک هدف برای کار خود است. به عنوان مثال، در این مطلب ما کار نویسندگی را مثال خواهیم زد تا به شکل ملموسی آن را درک کنید. فرض می‌گیریم که شما از یکی از دوستان شنیده‌اید که کار نویسندگی دردسر کمتری دارد و درآمد آن خوب است. پس فعالیت در حوزه نویسندگی را به عنوان منبع کسب درآمد خود و هدف اولیه انتخاب می‌کنید.

2. وارد یک حوزه سودآور شوید

گام دوم، رفتن به سراغ یک حوزه سودآور و پردرآمد است. ضمن اینکه راهکارهای تمرکز و افزایش کسب درآمد خانگی را یاد بگیرید. وقتی که کار در منزل را به صورت حرفه‌ای و به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنید، باید درآمد آن به شکلی باشد که نبود کار ثابت و دائمی را به کمک آن جبران کنید. پس اگر مجبور به سرمایه‌گذاری در یک بخش هستید یا از استعداد خود در یک فعالیت خاص استفاده می‌کنید، باید به سمت حوزه‌ای بروید که بالاترین درآمد ممکن را داشته باشد و در کنار آن بتوانید موارد جدید را یاد بگیرید. در حوزه فعالیت نویسندگی، می‌توانید به عنوان یک مؤلف، گردآوری کننده، مترجم، مسئول سایت یا وبلاگ نویس فعالیت کنید.

3. مشتریان هدف خود را بشناسید

در دو مرحله قبل مشخص شد که هدف گذاری شما به چه صورت است و دقیقاً می‌خواهید در چه حوزه فعالیت داشته باشید. اما در اینجا باید مشخص کنید که چه کسانی مشتری و خریدار محصول و خدمات شما هستند. اگر محصول تولید می‌کنید، ممکن است بخواهید آنها را در یک منطقه کوچک بفروشید یا سعی کنید محصولات خود را در اختیار فروشگاه‌های بزرگ قرار دهید تا از این طریق آمار فروش خود را افزایش دهید. در حوزه کسب و کار اینترنتی نیز باید به همین شیوه عمل کنید و به دنبال مشتریان مرتبط با خدمات و محصولات خود بگردید. در مورد مثال فوق، تهیه محتوا و نویسندگی سایت مشتریان زیادی دارد که برخی از آنها حرفه‌ای و برخی نیز مبتدی هستند. شما می‌توانید تبلیغات خود را به هر دو گروه نشان دهید و استراتژی اولیه خود را بر مبنای همین دو گروه پیاده سازی کنید.

4. قیمت خدمات و محصولات خود را هوشمندانه مشخص کنید

شاید تبلیغات تلویزیون توجه شما را به خود جلب کرده باشد که اکثر آنها در ابتدا یک قیمت بالا برای محصول خود مشخص می‌کنند و سپس در همان آگهی تخفیف به یک مبلغ هنگفت اعلام می‌کنند. واژه تخفیف و مبلغ آن ناخودآگاه باعث جلب توجه بیننده می‌شود و یک تکنیک تبلیغاتی جذاب است. شما هم اگر قصد فعالیت در حوزه کار در منزل را دارید، باید قیمت خدمات و محصولات خود را به شکل رقابتی و متناسب با زحمات خود انتخاب کنید. اگر تازه کار هستید، در ابتدا قیمت کمتری در نظر بگیرید و پس از پیشرفت به سراغ قیمت‌های بالاتر بروید. در مورد نویسندگی و تهیه محتوا، معمولاً قیمت بر اساس تعداد کلمات یا نوع مطلب مشخص می‌شود. پس در قیمت‌گذاری خود مشخص کنید که کار شما به صورت ترجمه، تألیف یا هر مورد دیگری است تا مشتری بتواند راحت‌تر تصمیم بگیرد.

5. یک پروفایل یا وب سایت با کیفیت برای خودتان ایجاد کنید

احتمالاً این تصور برای شما به وجود می‌آید که به دلیل کار کردن در منزل و استفاده از مشاغل خانگی نیازی به تبلیغات ندارید. به خاطر داشته باشید که فعالیت در منزل، شما را از دید افراد جامعه پنهان می‌کند و لازم است که خود را به شکل‌های مختلف در معرض دید آنها قرار دهید. توصیه ما در این مورد، ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و در کانال‌های مختلف برای معرفی توانایی‌ها و خدمات خود است و سعی کنید در کنار آن یک وب سایت با کیفیت نیز داشته باشید. هر دو مورد به شما کمک می‌کنند که قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را با کمترین واسطه و بهترین حالت در معرض دید مشتریان قرار دهید. خوشبختانه نویسندگی و تهیه محتوای سایت این شانس را به شما می‌دهد که در شبکه‌های اجتماعی و یا در وب سایت شخصی خود مطالبی درج کنید و در آنها مشخص کنید که حوزه فعالیت شما به چه صورت است.

6. چند نمونه کار حرفه‌ای ارائه دهید

با یک گردش ساده در سطح بازار یا چند جستجوی اینترنتی می‌بینید که فروشگاه‌های واقعی و اینترنتی دارای ویترین‌های هستند که معمولاً بهترین محصولات و و ارزان‌ترین آنها را در این ویترین قرار می‌دهند. همین وضعیت برای کار در منزل نیز وجود دارد و شما به عنوان مجری کار باید چند نمونه کار قبلی خود را ارائه دهید تا از آن به عنوان ابزار جذب مشتری استفاده کنید. توجه کنید که نمونه کار شما فقط شامل کارهای ارزان نباشد، زیرا برای مشاغل خانگی مسئله درآمد اهمیت بالایی دارد. اگر پس از فعالیت در حوزه نویسندگی و تهیه محتوا، به این نتیجه رسیدید که کیفیت نمونه کارهای شما برای ارائه به مشتری مناسب است، به سراغ گام دوم بروید و چند مورد از بهترین آنها را به عنوان نمونه کار معرفی کنید.

7. در انتخاب مشتریان اولیه خود حساسیت به خرج دهید

 همیشه شروع کار به عنوان سخت‌ترین مرحله شناخته می‌شود و انتخاب مشتری در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است. احتمالاً بعد از مدتی، افراد زیادی به شما پیشنهاد کار خواهند داد که سفارش برخی از آنها ساده و ارزان، سفارش برخی دیگر پیچیده و خیلی گران، و سفارش برخی نیز حالت معمول و با قیمت رایج دارد. می‌توانید مشتریان اولیه خود را از پروژه‌های ارزان و یا پروژه‌های معمولی انتخاب کنید تا پس از پیشرفت در کار به سراغ گروه سوم بروید. این موضوع باعث می‌شود که سابقه شما برای فعالیت در این زمینه درخشان‌تر باشد. در زمینه نویسندگی و تهیه محتوا برای سایت، برخی سایت‌ها مانند سایت‌های پزشکی و سایت‌های صنعتی نیاز به نویسندگی در مورد دستگاه‌های تخصصی و یا بیماریهای خاص دارند که مطمئناً در گام اول نمی‌توانید در این زمینه موفق باشید. پس سعی کنید کار خود را با سایت‌های عمومی آغاز کنید و اصول اولیه را فرا بگیرید و سپس به سراغ مطالب پیچیده‌تر بروید.

 

8. سعی کنید به شیوه‌های مختلف مشتریان بالقوه خود را خطاب قرار دهید

فراموش نکنید که همیشه نباید خود را درگیر انجام کار کنید و گاهی باید به فکر جذب مشتریان بالقوه باشید. یکی از ایراداتی که به کار در منزل وارد می‌شود، نداشتن مشتری ثابت و عدم برنامه ریزی بلند مدت است. پس برای موفقیت در این حوزه، مسئله جذب مشتریان بالقوه و راهکارهای مختلف برای کشاندن آنها به سمت کسب و کار خود، اهمیت بالایی دارد. افراد فعال در کسب و کارهای خانگی باید به این موضوع فکر کنند و راهکارهای مختلفی از جمله تبلیغات اینترنتی برای جذب مشتری به کار ببرند. همزمان که در تهیه محتوای سایت‌های مختلف کار می‌کنید، باید منابع مختلف برای به دست آوردن مشتری بالقوه شناسایی کنید و با فعالیت در آنها، به مرور زمان مشتریان خود را جایگزین کنید. هیچ وقت به پروژه دائم یا بلندمدت دل نبندید و مطمئن باشید که یک پروژه بالاخره تمام خواهد شد.

9. کارهای خود را اولویت بندی کنید

تبریک میگم! اگر به این مرحله رسیده‌اید و گاهی نیاز دارید که چند پروژه را در یک دوره زمانی انجام دهید، یعنی در ورود به کار در منزل موفق عمل کرده‌اید. در صورتی که تعداد پروژه‌های شما به مرور زمان افزایش یافت، باید اولویت بندی را در نظر داشته باشید و سعی کنید پروژه‌ها را با توجه به اهمیت و قیمت آنها انجام دهید. طبیعتاً مشتریانی که پیشنهاد پروژه‌های بلند مدت می‌دهند و قیمت بالاتری به شما پیشنهاد می‌دهند، باید در اولویت اول قرار گیرند. در مورد مثال نویسندگی و تهیه محتوا، سعی کنید یک فهرست از وب سایت‌های مختلف بنویسید و ترتیب انجام کار آنها را با توجه به اهمیت وب سایت‌ها و قیمت آن‌ها مشخص کنید. البته این فهرست دائمی نخواهد بود و شما با توجه به موقعیت فعلی، می‌توانید آنها را تغییر دهید.

10. یادگیری را متوقف نکنید

یکی از بزرگترین مزایای کار در منزل، یادگیری همیشگی و فعالیت در حوزه‌های مختلف است. کسانی که در یک شغل دائمی فعالیت می‌کنند، از قبل به آنها گفته می‌شود که دقیقاً در چه بخشی کار خواهند کرد و نیاز به چه مهارت‌هایی دارند. به مرور زمان این افراد اشباع شده و نیازی به یادگیری نکته جدید نخواهند داشت و به همین دلیل تنبل‌تر خواهند شد. اما مشاغل خانگی نیاز به مهارت‌های زیادی دارد تا فرد بتواند درآمد کسب کند. شما نیز به عنوان یک فعال در این حوزه باید یادگیری خود را به طور ممتد ادامه دهید و با تکنیک‌های مختلف کسب درآمد آشنا شوید. وقتی که شما به عنوان نویسنده یا یک وبلاگ نویس فعالیت می‌کنید، مطمئناً مجبور هستید که در حوزه‌های مختلف صنعتی، پزشکی یا سایر حوزه‌های صنعتی و مواردی از این قبیل فعالیت داشته باشید. پس یادگیری برای شما یک اصل مهم است و به هر اندازه‌ای که درآمد داشته باشید، بازهم یادگیری در اولویت کار شما قرار می‌گیرد.

  • گوهر گوهرها

30شغل پولساز خانگی

ایده های شغلی  به چند دسته تقسیم می‌شوند :

– مشاغل خانگی مربوط به غذا؛
– مشاغل خانگی مربوط به آموزش؛
– مشاغل خانگی مربوط به اینترنت؛
– مشاغل خانگی برای زنان؛
– مشاغل خانگی دیگر.

انواع روش های کسب درآمد خانگی

مشاغل خانگی مربوط به غذا

1- کار کترینگ

اولین ایده مشاغل خانگی کار کترینگ است. در این شغل، شما باید غذا و خدمات کترینگ را برای مراسم های ازدواج یا مناسبت های مختلف فراهم کنید. این شغل میتواند با سرمایه کم راه اندازی شود. برای شروع و اداره این شغل به مهارت های مدیریتی نیاز دارید.

2-  تهیه اسنک در منزل

ایده دوم، شغل درست کردن اسنک است. در این شغل باید انواع اسنک های خانگی را بپزید و بفروشید. آنچه درست میکنید، باید خوشمزه و با قیمت کم در دسترس باشد. این کار به شما در گسترش سریعتر کارتان کمک میکند.

3- درست کردن شکلات خانگی

سومین ایده مشاغل خانگی درست کردن شکلات در خانه است. برای درست کردن شکلهای مختلف شکلات در خانه به مواد اولیه ای مانند: قالب، خامه، شکلات و دستورالعمل نیاز دارید. بهتر است بیشتر روی تزئین و بسته بندی شکلات تمرکز کنید.

4- تحویل تیفین یا ناهار خانگی

مورد بعدی در این فهرست، کار تحویل تیفین یا ناهار خانگی است. در این شغل، غذا می پزید و در شرکت ها توزیع میکنید. شما باید آشپزی خوب و مواد غذایی با کیفیت خوب داشته باشید. همچنین به نیروی انسانی برای تحویل غذای تیفین نیاز خواهید داشت. این شغل به سرمایه ای کم تا متوسط نیاز دارد.

مشاغل خانگی مربوط به آموزش

5- کلاس خصوصی

اولین شغل خانگی مربوط به آموزش، راه اندازی کلاس های خصوصی یا مربیگری است. این کار، سرمایه گذاری کمی دارد. برای شروع این شغل  فقط به تخته وایت برد و وسایلی برای درس خواندن نیاز دارید. در مراحل اولیه، باید برای تبلیغات پول بپردازید.

6- مدرسه بازی

مورد بعدی در فهرست ایده های مشاغل خانگی، مدرسه بازی است. در این شغل باید بخشی از خانه خود را تبدیل به مدرسه بازی کنید.  برای ساختن مدرسه ی بازی باید از رنگ‌ها و اسباب بازی های خلاقانه و جذاب استفاده کنید. سرمایه مورد نیاز این کار متوسط است.

7- مهد کودک همراه با آموزش

یکی دیگر از 30 ایده پولساز و سود آور خانگی تاسیس مهد کودک در خانه است . مهد کودک جایی است که باید از کودکانی مراقبت کنید که والدینشان مشغول هستند. برای راه اندازی مهد کودک باید از مقامات محلی مجوز بگیرید. همچنین به اتاق های جداگانه با اسباب بازی و خدمتکار نیاز خواهید داشت تا از بچه ها مراقبت کنید.

مشاغل خانگی مربوط به اینترنت

8- وبلاگ نویسی

اولین شغل خانگی مرتبط با اینترنت، وبلاگ نویسی است. در این شغل شما باید نام دامنه (domain name) برای خود خریداری کنید و اطلاعاتی در مورد موضوع های مختلف به اشتراک بگذارید. زمانی که وبلاگتان معروف شد، می‌توانید میزبانی تبلیغات را به عهده بگیرید و کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید همراه با وبلاگ نویسی، بازاریابی وابسته نیز انجام دهید.

9- کانال ویدیویی در یوتیوب

دومین شغل اینترنتی و یکی از بهترین گزینه های 30 ایده پولساز و سود آور خانگی، راه اندازی کانال ویدیویی در یوتیوب است. برای راه اندازی کانال در یوتیوپ، فقط به حساب کاربری گوگل نیاز دارید.برای این کار، باید ویدیو های خاص بسازید و پست کنید. زمانی که کانالتان محبوب شد، میتوانید برای برنامه تبلیغاتی کانال یوتیوب اقدام کنید و شروع به کسب درآمد کنید.

10- تدریس آنلاین زبان انگلیسی

متخصصان زبان انگلیسی می‌توانند کار تدریس آنلاین زبان انگلیسی را شروع کنند. این کار را می‌توان با دو راه شروع کرد: اولین راه، تدریس در یوتیوب و دومین راه، تدریس در وبسایت خودتان است. این کار یک شغل خانگی سودآور است. می‌توانید موضوع های دیگر را هم تدریس کنید؛ اما درخواست های دوره زبان انگلیسی بالا است و بعضی از افراد حاضرند برای آن پول بپردازند.

11- طراحی وب

یکی از مشاغل خانگی فنی، طراحی وب است. اگر پیش زمینه IT دارید و در مورد زبان برنامه نویسی و سیستم عامل کامپیوتر، مانند: HTML، Jscript، CSS و وردپرس (wordpress) آگاهی دارید، میتوانید کار طراحی وب را شروع کنید.

12- خدمات سئو (SEO)

شغل اینترنتی و فنی بعدی، خدمات سئو است. در این شغل، باید در جهت افزایش رتبه موتور جستجوگر وبسایت، تلاش کنید. همچنین به دانش زیادی در مورد سئو نیاز دارید تا این کار را شروع کنید. این کار پتانسیل خوبی برای کسب درآمد دارد.

کسب درآمد خانگی زنان

13- سالن زیبایی

اولین شغل خانگی برای زنان، راه اندازی سالن زیبایی است. توصیه می‌کنیم که قبل از شروع این کار، دوره‌های آرایشی و پیرایشی را ببینید. همچنین باید برای صندلی، آینه و لوازم آرایشی سرمایه گذاری کنید. میزان موفقیت این شغل بسیار زیاد است.

14- آژانس همسر یابی

آژانس همسر یابی یکی از بهترین ایده های شغل خانگی برای زنان است. این شغل نیاز به جزئیات تماس افراد مجردی دارد که به دنبال همسر میگردند.فقط باید آنها را ثبت نام کنید و به عنوان واسطه ای برای ترتیب دادن ازدواج، شروع به کار کنید.

15- ساخت شمع یا صابون

میتوانید در خانه شمع یا صابون بسازید و درآمد زیادی کسب کنید. برای این کار، به اتاقی جداگانه برای شمع سازی نیاز خواهید داشت. مواد اولیه مورد نیاز برای این کار موم، مواد شیمیایی و وسایل بسته بندی دیگر است. همچنین به نیروی انسانی برای اداره این کار نیاز خواهید داشت.

16- کلاس موسیقی یا رقص

کلاس موسیقی یا رقص مورد بعدی در فهرست این نوع مشاغل است. قبل از شروع این کار باید با شرکت در دوره های موسیقی یا رقص شرکت کنید و مهارت‌های لازم را به دست بیاورید. این کار گزینه شغلی سودآوری است. تقاضای کلاس های موسیقی و رقص به سرعت در حال افزایش است، مخصوصا در کلان شهرها.

مشاغل خانگی دیگر

17- معاملات سهام

معاملات سهام یکی از پر سودترین ایده های شغلی است؛ اما این شغل نیاز به دانش زیادی از بازار سهام دارد. ریسک این شغل بسیار بالا است. باید قبل از سرمایه گذاری بسیار مراقب باشید. این شغل برای مبتدیان در بازار سهام توصیه نمی شود!

18- بازاریابی چند سطحی (MLM)

بازاریابی چند سطحی یکی از گزینه های تجاری سودآور است. در این شغل، باید به شرکت های بازاریابی چند سطحی بپیوندید. همچنین باید محصولات شرکت را تبلیغ کرده، بفروشید و باید اعضای جدیدی به شرکت اضافه کنید.

19- کارگزاری بیمه

اگر به فروش اقلام آشنا هستید و در متقاعد کردن افراد مهارت دارید، میتوانید کارگزار بیمه شوید. به عنوان یک کارگزار بیمه باید به افراد، بیمه نامه بفروشید. به ازای فروش هر بیمه نامه، کارمزد دریافت خواهید کرد.

20- فروش پوشاک

شغل خانگی بعدی، فروش پوشاک است. این شغل هم برای خانم ها و هم آقایان مناسب است. در این شغل باید پوشاک را با قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بیشتر بفروشید. باید قبل از شروع این کار شرایط بازار را بررسی کنید.

21- فروش تزئینات

مورد بعدی در لیست مشاغل خانگی ساخت و فروش وسایل تزئینی است. در این شغل، باید وسایل تزئینی سفارشی بسازید و بفروشید. حتی می‌توانید این  وسایل تزئینی را بخرید و بعد بفروشید. این شغلی با سرمایه گذاری کم و بازده زیاد است.

22- برنامه ریز رویداد ها

شغل بعدی، برنامه ریز رویدادهاست. در این شغل، به عنوان هماهنگ کننده برای برگزاری رویداد هایی مانند: جشن تولد ها، مراسم ازدواج و غیره کار خواهید کرد. برای شروع این کار باید مهارت های مدیریتی بسیار خوبی داشته باشید.

23- فروش هدیه

راه اندازی مغازه هدیه های سفارشی، یکی دیگر از ایده های خوب مشاغل خانگی است. باید هدیه های سفارشی درست کرده و بفروشید. حتی میتوانید از بازار هدیه بخرید و آنها را با قیمت بیشتری به فروش برسانید.

24- دکوراسیون داخلی

اگر در شهری بزرگ زندگی میکنید، می‌توانید کار دکوراسیون داخلی را شروع کنید. قبل از شروع این کار، به آموزش حرفه ای نیاز دارید. توصیه میشود برای شروع این کار مدرک مناسب را کسب کنید. ممکن است برای تبلیغات نیاز پرداخت هزینه داشته باشید. میزان موفقیت این کار بستگی به مهارت ها و خلاقیتتان دارد.

25- آژانس کاریابی

آژانس کاریابی هم یکی دیگر از ایده پولساز و سود آور خانگی می باشد . افراد زیادی هستند که به دنبال کار میگردند. بنابراین، راه اندازی آژانس کاریابی گزینه شغلی بسیار خوبی است. در این شغل باید با سازمان های بزرگی قرارداد ببندید که به دنبال نیروی انسانی هستند. باید در ازای کارمزدی ثابت به این سازمان‌ها، در پیدا کردن کارمند خوب کمک کنید.

26- آژانس معاملات املاک

کارگزار معاملات املاک کسی است که در خرید، فروش و اجاره املاک کمک می‌کند. این ایده ای عالی برای کسب درآمدی خوب در خانه است. برای این شغل باید از شماره تماس خود برای مشتری پیدا کردن استفاده کنید. حتی میتوانید از وبسایت املاک آنلاین نیز کمک بگیرید.

27- خدمات باغبانی و محوطه سازی

اگر به باغبانی یا کاشت گیاهان علاقه دارید، این شغل مناسب شماست. در این شغل باید گیاهان مختلفی مانند: گل رز، گل یاس، گیاه پول و غیره را بفروشید. همچنین میتوانید خدمات محوطه سازی را ارائه دهید. برای شروع این کار به دانش خوبی از باغبانی نیاز دارید.

28- سالن بازی

بچه ها و جوانان عاشق بازی هستند. آنها برای بازی حاضرند، هزینه کنند. اگر سالنی مجزا در خانه دارید، میتوانید آن را تبدیل به سالن بازی کنید. سرمایه مورد نیاز این کار متوسط است.

29- خدمات حسابداری و حقوقی

اگر پیشینه بازرگانی یا مدرک وکالت دارید، میتوانید کار خدمات حسابداری و حقوقی را در خانه شروع کنید. این کار گزینه شغلی سودآوری است. در ابتدا باید برای به دست آوردن مشتری سخت کار کنید.

30- کلاس زبان های خارجی

در منزل خود کلاس های زبان فرانسه، IELTS و TOFEL دایر کنید. این کار گزینه شغلی خوبی است. با راه اندازی این کار می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. سرمایه مورد نیاز این کار بسیار کم است.

  • گوهر گوهرها

معرفی انواع بازاریابی

در این مقاله قصد داریم به بیان انواع روشهای بازاریابی بپردازیم. انواع بازاریابی به مفهوم شناخت روشهایی جهت جذب مشتری بیشتر برای کسب و کار است. روشهایی که به ماندگاری و پیشرفت برند و کسب و کار ما کمک می کنند. پس اگر برای شما این مسئله مهم است در مقاله شناخت انواع بازاریابی همراه باشید.

در ابتدا می خواهیم انواع بازاریابی را معرفی کنیم و سپس به توضیح کوتاهی از هر یک بپردازیم تا با مفهوم هر کدام از روشهای بازاریابی آشنا شوید.

انواع بازاریابی

  • بازاریابی سیستماتیک
  • بازاریابی عصبی
  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی سبز
  • بازاریابی خدمات
  • بازاریابی اجتماعی
  • بازاریابی پارتیزانی
  • بازاریابی تلفنی
  • بازاریابی مستقیم
  • بازاریابی صنعتی
  • بازاریابی مستقیم
  • بازاریابی حسی
  • بازاریابی شبکه ای

انواع بازاریابی در هر کشور متفاوت است اما ما در اینجا سعی کردیم کلیات روشهای بازاریابی را به شما معرفی کنیم. در کشورهای مختلف، روشهای بازاریابی با توجه به رویکرد و بازار هر کشور استفاده می شود و تنوع آن با دیگر کشورها فرق دارد. اما ما با شناخت کلیه روشهای بازاریابی می توانیم دید جامع تری برای کسب بخشی از بازارهدف بدست آوریم.

حال قبل از اینکه به توضیح روشهای بازاریابی بپردازیم به چند مسئله اصلی اشاره می کنیم:

هدف از بازاریابی چیست؟

هدف تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار از بازاریابی یک چیز است و آن قوی کردن برند خود! یک برند معروف و قابل اعتماد هم باعث فروش بیشتر می شود و هم می تواند هر روزه مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

این نکته قابل تامل است که همیشه فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود. بازاریابی معمولا شامل تحقیقات اولیه در بازار، شناسایی نیازهای مخاطبان، کشیدن طرح استراتژی برای برطرف سازی نیازها و اجرای آن است. البته یکی از اهداف کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی می باشد.

ما در اینجا هستیم تا با بررسی انواع روشهای بازاریابی به این مسئله برسیم که با بازاریابی درست می توانیم تحولی شگرف را در کسب و کار خود ایجاد کنیم و همیشه رضایت مشتریان خود را داشته باشیم. البته کسب رضایت مشتریان در مرحله پس از خرید یا استفاده از خدمات صورت می گیرید که خود نیز بخشی از بازاریابی است که به اصطلاح در بازار به آن خدمات پس از فروش می گویند.

 

چه روشهای بازاریابی ای را انتخاب کنیم؟

اینکه چه مسیری را در جهت جذب مخاطب طی کنیم کار آسانی نیست. باید شناخت و آگاهی خود را نسبت به مشتریان هدف بالا ببرید. در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله پرسونای مخاطب را مطالعه نموده تا با چند و چون شناسایی مخاطبان هدف آشنا شوید.

نکته آخر در ایجاد استراتژی بازاریابی نتیجه گیری است. استراتژی ای درست است که دو دیدگاه کوتاه مدت و بلند مدت را برای نتیجه گیری طراحی کند و تا جای ممکن تمام مشکلات و راهکارهای حین انجام کار را پیش بینی کند.

 انواع بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی درخواست به اقدام Call to Action Marketing

این بازاریابی بخشی از بازاریابی درون سیستمی است که در داخل وب سایت از طریق بنر، متن یا یک تصویر اتفاق می افتد، این ابزارها، تلاش می نمایند تا فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالان ارتباط با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.

بازاریابی Alliance Marketing

بدین معنا که چند شرکت که با یکدیگر بر سر منابع خویش ائتلاف نموده تا یک محصول یا خدمت ترویج نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهامداران خویش ایجاد مینمایند، بلکه سهم بازار خویش را نیز افزایش و تاثیری بیشتری بر بازار خواهند داشت.

بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing

شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای انجام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان اسپانسر به شرکت برگزارکننده آن کمپین ، که این امر موجب کاهش ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه نظر اسپانسرها می گردد.

بازاریابی محدود Close Range Marketing 

این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع نزدیک Proximity Marketing نیز می گویند. از تکنولوژی هایی نظیر Wi-Fi یا Bluetooth در جهت ترویج محصولات و خدمات در نزدیکی محل حضور مشتریان بهره می گیرد.

بازاریابی ابری Cloud Marketing

این گونه بازاریابی در مورد بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراک گذاری آن هستند.

بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing

بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که یکی از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، دیگر درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است.

بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing

این تکنیک بازاریابی در خصوص برآوردن نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.

بازاریابی محتوا Content Marketing

در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر آن، بدون استفاده از هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است. پیشنهاد ما در این خصوص مطالعه مقاله چگونه تولید متحوا کنیم است.

بازاریابی مفهومی Context Marketing

در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات محصول و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و معرفی و تبیین یک سبک زندگی است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به افراد مناسب، از کانال مناسب و در زمان مناسب است.

بازاریابی با نمونه رایگان Free Sample Marketing

این نوع بازاریابی شبیه به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرف نظر از آنکه بر ارائه محصول رایگان تکیه دارد، اما این ارائه رایگان در جهت آشنایی مشتری با محصول است. شرکت امیدوار است تا با تأثیر مناسب بر مشتری، او را برای خرید در آینده ترغیب نماید.

بازاریابی پایگاه داده Database Marketing

این بازاریابی با به کارگیری اطلاعات موجود در پایگاه داده مرتبط با مشتریان موجود و یا مشتریان بالقوه در جهت سفارشی نمودن استراتژی ارتباط با مشتری و با به کارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال در جهت ترویج محصول یا خدمت اتفاق می افتد.

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

این نوع بازاریابی با به کارگیری تجهیزات دیجیتال مثل تلفن همراه هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در مورد کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی مستقیم Direct Marketing

این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از طریق آن به صورت مستقیم با مشتری خویش ارتباط برقرار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.

بازاریابی متنوع Diversity Marketing

هدف از این نوع استراتژی، جلب نظر فرهنگ های گوناگون است. این فرهنگ ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این دسته از مشتریان هدف تبیین و پایه سازی گردد.

بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing

استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و نظیر آن در جهت ارائه اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات به مشتری در جریان ترویج متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود.

بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing

این نوع بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. برای به کارگیری بازاریابی بشارتی، شرکت می بایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد، این به دین معناست که این مشتریان ویژگی های محصول یا خدمات را ترویج می دهند و سود شرکت را افزایش خواهند داد.

بازاریابی بدون عوض؛ شبه رایگان Freebie Marketing

در این حالت، محصول را باقیمت بسیار ناچیز فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه می نمایند. هدف، فروش سایر تجهیزات تکمیل کننده این نوع محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.

 

حالا با شناخت انواع روشهای بازاریابی می توانیم بهتر در افزایش فروش و مشتری کسب و کار خود فعالیت کنیم. در این امر یکی از مهمترین و روی بورس ترین انواع بازاریابی ، بازاریابی در دنیای دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.

  • گوهر گوهرها

بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing اصطلاحی است که پس از رواج یافتن اینترنت و توسعه‌ی فناوری اطلاعات، بین بازاریابان و به طور خاص، میان فعالان حوزه‌ی تبلیغات رواج یافت.

کسانی که اصطلاح بازاریابی اینترنتی را به کار می‌بردند، به استفاده از اینترنت و به طور خاص وب، برای تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فروش محصولات، اشاره داشتند.

البته به تدریج اصطلاح دیجیتال مارکتینگ جای بازاریابی اینترنتی را گرفت و امروز در جامعه‌‌های تخصصی، از اصطلاح بازاریابی اینترنتی کمتر استفاده می‌شود.

مراجعه به گوگل ترندز هم نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر (از ۲۰۰۴ تا کنون) روند جستجوی کلمه‌ی (Digital Marketing بازاریابی دیجیتال) افزایش داشته و به نظر می‌رسد که سهم جستجوی Internet Marketing  را در اختیار گرفته باشد.

جالب این‌جاست که اغلب کتاب‌های بازاریابی اینترنتی هم قبل از سال‌های ۲۰۱۲ منتشر شده‌اند و در مراجعه به سایت آمازون، تقریباً نمی‌توانید کتاب معتبری بیابید که بعد از سال ۲۰۱۵ با این عنوان منتشر شده باشد.

حتی بسیاری از نویسندگان که نسخه‌های قبلی کتاب‌هایشان با عنوان بازاریابی اینترنتی منتشر می‌شد، در ویرایش‌های جدید، عنوان بازاریابی دیجیتال را انتخاب کرده‌اند. در این گروه نویسندگان، به عنوان نمونه می‌توان به Dave Chaffey و هم‌چنین Jeff Larson اشاره کرد.

تعریف بازاریابی اینترنتی

دیو چافی در مقایسه با سایر نویسندگان، تعریف بازاریابی اینترنتی را به شکل جامع‌تری ارائه می‌دهد. او در سومین ویرایش کتاب خود (که برای آخرین بار اصطلاح بازاریابی اینترنتی را به‌کار برد) این اصطلاح را چنین تعریف کرده است:

بازاریابی اینترنتی یعنی استفاده از تکنولوژی های دیجیتال برای دستیابی به اهداف بازاریابی.

او در ادامه چنین می‌گوید:

وقتی از اصطلاح بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنیم، نگاهی از بیرون به این حوزه داریم. بنابراین صرفاً با نگاهی کلی به این مسئله می‌پردازیم که اینترنت چگونه می‌تواند در کنار رسانه‌های سنتی، به ما کمک کند تا مشتریان جدید به دست آورده و خدمات‌مان را به مشتریان خود ارائه دهیم.

چافی در ادامه اصطلاح e-marketing را با سه کارکرد پیشنهاد می‌کند که به مفهوم بازاریابی دیجیتال که ما امروز می‌شناسیم کمی نزدیک‌تر است:

  • استفاده از اینترنت برای تحقیقات بازاریابی و شناخت بهتر نیازها و خواسته‌های مشتریان

  • توجه به اینترنت به عنوان ابزاری که مشتریان می‌توانند اطلاعات محصولات را به دست آورده و آن‌ها را خریداری کنند

  • استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برایارتباط با مشتری و تأمین بیش از پیش رضایت مشتریان

به عنوان یک کار کسب درآمد عالی با بازاریابی همیشه مطرح بوده است.

برخی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی

تقریباً از نخستین روزهایی که بازاریابی اینترنتی مطرح شد، راه اندازی وبسایت برای معرفی محصولات و کسب و کارها، تبلیغات بنری و نیز فروش آنلاین به عنوان سه ابزار مهم در بازاریابی اینترنتی مورد اشاره قرار گرفتند.

اما به تدریج، ابزارهایی مانند ایمیل مارکتینگ، سئو و حضور در شبکه های اجتماعی هم به زیرمجموعه‌های بازاریابی اینترنتی افزوده شدند. اهمیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی  خود را بیش از گذشته نشان داد.

چه چیزهایی در بازاریابی اینترنتی نادیده گرفته شده بود؟

دورانی که اصطلاح «آموزش بازاریابی اینترنتی» رواج داشت، هنوز موبایل به صورت فراگیر مانند این روزها وجود نداشت. به خاطر همین، مفاهیم موبایل مارکتینگ را کمتر در کتابهای بازاریابی اینترنتی می‌بینیم.

همین مسئله باعث شده که اکثر کتابها و منابع این حوزه، مدام تأکید کنند که مزیت بازاریابی اینترنتی، ارزان بودن و شبانه روزی بودن است و نقطه‌ی ضعفش این‌که به بخش قابل توجهی از بازار دسترسی ندارد.

در حالی که امروزه، دسترسی شبانه روزی و ارزان بودن، بدیهیاتی است که کمتر مورد اشاره قرار می‌گیرد و با وجودی که هنوز هم همه‌ی جمعیت جهان آنلاین نیستند، دسترسی محدود به بازار (حداقل در مقایسه با رسانه‌های انبوه سنتی مثل تلویزیون) چندان قابل طرح و استناد نیست.

علاوه بر نکات فوق، در دهه‌ی قبل، گردآوری و پردازش داده‌ها در مقیاس کوچک و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط امکان‌پذیر و اقتصادی نبود. به همین علت، تحلیل رفتار مشتریان، از جمله بحث‌های دیگری است که جایگاه ویژه‌ای در بازاریابی اینترنتی نداشت.

با توجه به طرح بحث سئو و تولید محتوا در کتابهای بازاریابی اینترنتی، نمی‌توانیم بگوییم در آن زمان به بحث محتوا توجه نمی‌شده است. اما می‌توان گفت اصطلاحاتی مانند بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا تقریباً هم‌زمان با رواج اصطلاح دیجیتال مارکتینگ رایج شدند.

آیا بازاریابی آنلاین همان دیجیتال مارکتینگ است؟

اگر بخواهید خیلی دقیق باشید، باید گفت که بازاریابی آنلاین، زیرمجموعه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است.

فرض کنید شما یک کلیپ ویدئویی از کسب و کارتان تهیه کرده‌اید و در یک سمینار روی یک فلش مموری در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهید. بازاریابی شما کاملاً دیجیتال است، اما آنلاین نیست.

با این حال، چنین مصداق‌هایی آن‌قدر محدود هستند که ایرادی ندارد اگر شما بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ و اینترنت مارکتینگ را مترادف و هم‌معنی در نظر بگیرید.

  • گوهر گوهرها