اهمیت هدف در موفقیتت :: کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

آموزش کسب و کار اینترنتی ، یافتن کار و شغل ، استخدام ، کسب درآمد خانگی

کسب درآمد اینترنتی و خانگی ، استخدام

آموزش کسب و کار اینترنتی ، یافتن کار و شغل ، استخدام ، کسب درآمد خانگی

استخدام ، آموزش کسب درآمد آنلاین ، کسب پول و ثروت ، درآمد اینترنتی آسان ، کسب درآمد راحت ، کسب پول میلیونی ، کسب سرمایه میلیاردی

اهمیت هدف در موفقیتت

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۴۶ ب.ظ

اهمیت هدف در موفقیت

یکی از مسائلی که در زندگی هر فرد اهمیت فوق العاده ای دارد  و پایه و اساس موفقیت است شناخت و انتخاب هدف است

یک هدف بدون برنامه تنها یک آرزو است   انسان آزاد و مختار است و می تواند هدف خود را براساس عقل و منطق بر گزیند بنابراین در هر حرکتی باید بدانیم چه می خواهیم  به کجا باید برویم از چه ابزارهایی برای رسیدن به مقصد بهره ببریم تا بتوانیم بهترین راه رسیدن به هدفمان رو انتخاب کنیم.

زندگی بدون هدف و مقصد ،زندگی واقعی نیست. هدف شما ، نگرش شما  را به زندگی  و طبیعت معلوم می کند ونشانگر شخصیت شماست اگر  شما به اهداف بلند و عالی فکر می کنید و در صدد راهی هستید که در سریعترین تایمممکن به آن دست یابید جزء آن دسته از افرادی هستید که از شخصیتی بزرگ برخوردارید. و اندیشه و هدف بزرگی دارید اما اگر اهداف شما کوچک ومحدود باشدفعالیت شما نیز اندک ومحدود خواهد بود و این فرآیند طبیعی است  زیرا وقتی موتور محرک شما ضعیف باشد انتظار این را نداشته باشید که بتوانید کارهای بزرگ انجام دهید.

به طور مثال یک دانش اموز را درنظر بگیرید که تنها هدفش کسب نمره قبولی در امتحان باشد در اکثر موارد نتیجه ای پایین تر از حد انتظار بدست می اورد .

افراد عادی در مسیر تند باد حوادث و عوامل جبری جامعه و محیط خود رامی بازند و تسلیم شرایط موجود می شوند و منتظر می مانند تا آن شرایط و عوامل آنها را به سمت و سویی بکشاند.این گونه افراد اصلا به خودشون اجازه نمی دهند که با یک هدف صحیح مسیرشون رو عوض کنند و خود را در مسیر تکامل قراردهند اماانسان های بلند همت زمانی که موفقیتی بدست می آورند، کوشش می کنندبا انتخاب اهدافی عالی تر و کوشش های جدی ترخود را درمسیر تکامل بیشتر قرار داده و به موفقیت های بیشتری دست یابند.

هدف موضوع یا جایگاهی است که برای رسیدن به آن فکر وتلاش میکنیم.

اگر ندانیم به کجا می خواهیم برسیم رسیدن به مقصد تعبیری دشوار است. برای نمونه اگر ندانید که هدف از فروش و کسب درآمد اینترنتی شما چیست ؟ موفقیتی تضمین نخواهد شد.

هرهدف ارزشمند و مهم باید دارای سه جزء اصلی  (مالکیت ,واقع بینی و انعطاف پذیری باشد)

مالکیت: نخستین  مشخصه هر هدف مهم این است که از صمیم قلب بخواهیم وتمایل داشته باشیم که به آن برسیم.

واقع بینی :وقتی هدفی را تعیین می کنید نه تنها آنچه را می خواهید بلکه آنچه را که واقعا می توانید به آن نائل شوید در نظر بگیرید.

انعطاف پذیری:باید بتوان هدف مورد نظر را با توجه به شرایط  پیش رو دائماً ارزیابی ، اصلاح و تعدیل  کرد.

 

ویژگی های هدف:

بسیاری از افراد احساس میکنند شناخت هدف کار آسانی است با کمی دقت در می یابیم که چنین نیست زیرا درنگاه کلی هدف ها بر دو قسم هستند

۱-یک قسم هدف هایی هستند که شناخت آنها با اندک معلومات و تجربه ممکن است این هدف ها معمولی و مقطعی است        اما بعضی از اهداف عالی و چند بعدی نیز هست که شناخت آن ها به دانش و تجربه واندیشه بسیار نیاز دارد.

برای داشتن یک هدف عالی باید به موارد زیر دقت کرد

۱-هدف باید مشخص باشد

۲-هدف باید قابل سنجش باشد

۳-هدف باید دست یافتنی باشد

۴-هدف باید دارای زمان باشد.

آثار هدفمندی برروی انسان

هدفمندی به انسان انگیزه می دهد و فعالیت  روزانه را هماهنگ می کند

هدف گیری مثبت به انسان قدرت ایستادگی  و مبارزه با مشکلات می دهد. این مثبت اندیشی در کسب درآمد و به طور کلی در کسب و کار و زندگی ، راهها و افق های نوینی جلوی روی آدم باز می کند.

هدفدار بودن توانایی فرد را افزایش می دهد۰هدف مانند موتوری است که به انسان نیرو می دهد واو را به حرکت وا می دارد.

هدفداری شما رادر یادگیری یاری می کند و فرآیند آموختن را آسان تر و سریعتر می کند.

قاطعیت و جدیت از پیامدهای مطلوب هدفداری است ، زیرا آن کس که می دانداز زندگی چه می خواهددر مقابله با حوادث غافلگیر نخواهد شد. بی شک با انتخاب هدفی مطلوب هرگز تحت تاثیر شکست های کوتاه مدت قرار نخواهیم گرفت و با عزم وجزم چشمگیری به آن چه دوست داریم دست می یابیم.

 

اما برای رسیدن به اهداف مواردی را باید رعایت کنیم.

۱- بدست آوردن کنترل احساسات

۲-بالا بردن تعادل وثبات

۳- داشتن صبر بیشتر

۴- اضافه کردن لذت و خوشی  جزء برنامه روزانه

  • گوهر گوهرها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی